20 maj 2019

Jopa iz šestkotnikov


Tokratna zgodba se je začela s povabilom na FB strani Huda volna na kvačkarski izziv za izdelavo mandala brezrokavnika

Med zalogami sem našla nekaj mehke dolgodlake preje - eno prelivajočo in eno modro (od vsake po dve klobki). Dala sem ju skupaj in poiskala dovolj debelo kvačko.

Po navodilih v YouTube posnetkih sem začela
in sproti fotografirala, kako je mandala rasla.

Naredila sem odprtine za rokave
in še nekaj krogov

V glavnem, precej daleč sem že prišla, ko sem se po enem od pomerjanj odločila, da to ni to.
Nekako se mi ni zdela prava preja - za poletni brezrokavnik, ki sem ga imela v mislih, je bila pretopla, pretoga in čisto malo preostra.
(Pa dežurni kritiki so si žvižgali neko pesem na temo želv... onih nindža...)

Zato sem ... ja, sparala.
Obema prejama sem dodala še svetlo in temno sivo. Svetle je bila ena klobka, temne pa malo več kot deset navitkov po 80g.

Poiskala sem si druga navodila (Super Easy Hexagon Cardigan/The Secret Yarnery) in naredila šestkotnik v "granny" vzorcu. Dvajset vrst. Vzorec sem načrtovala glede na količino preje.
Za jopo sem - logično - rabila dva.
Prvega sem zložila tako, da je nastala ena polovica jope.
In še drugega.

Na hrbtu sem oba dela združila - v videu sem odkrila že tretji način za združevanje granny kvadratov (in za ta namen je bil ta najbolj pravi).
Oba dela sem "sešila" še na vrhu, da sta nastala rokava.

Nato sem rokave podaljšala do zapestij (dodala sem še sedem vrst granny vzorca, eno vrsto iz šibičnih s svetlo sivo in obrobo iz gostih s temno sivo).

Dolžina jope do pasu mi nikakor ni ustrezala, zato sem porabila toliko temno sive, kolikor se je dalo, in dodala kar nekaj dolžine. Na koncu sem dodala vzorec, kot je na koncu rokavov, le z zadnjo temno sivo vrsto za obrobo sem še počakala.
Naredila sem nekaj vrst obrobe in malo oblikovala ovratnik.

Na koncu sem dodala še zadnjo obrobo s temno sivo - po spodnjem robu goste petlje, da se je ujemal z robom rokavov, po notranjem robu (tam, kjer bi običajno bili gumbi) pa sem delala izmenično goste in šibične.
En tak hecen kimono je nastal :)

Navdušena sem, da mi je, ko sem zaključila čisto vse, od vse preje ostalo tole:

In tudi s končnim rezultatom sem zadovoljna. Še posebej zato, ker delo ni šlo po nekih strogih navodilih, ampak sem ga sproti prilagajala količini preje in svojim meram.

Za konec:
1. Jopa je ravno prav topla za tole poznozimsko majsko vreme.
2. Dežurni kritiki so predlagali oblačenje z rokavi na sprednji strani (retro Snuggi) :D
3. Zaloga v skladišču je spet nekoliko manjša. Juhej!

Nataša