03 april 2024

Temperaturna odeja - prvič

Temperaturne odeje so odeje, kjer zaporedje barv "narekujejo" temperature skozi neko obdobje, običajno skozi eno leto.

Variacij je nešteto - tako glede izbire barvnih odtenkov, števila barv, oblike ...
Nekateri delajo odeje za tekoče leto (ena vrsta na dan), drugi zberejo podatke in porabijo krajši čas.
Temperature so lahko ponazorjene z vrstami, kvadratki, krogi, šestkotniki ...
Nekateri za vsak dan ponazorijo eno povprečno temperaturo, drugi spet najnižjo in najvišjo.

Ampak čisto vsi izdelki so dih jemajoči
(Google Image Search: temperature blanket)

In zelo velik del ustvarjalcev napiše, da so odeje naredili nekomu za darilo :)


Torej...

Za Tinin 25. rojstni dan sem potrebovala podatke o temperaturah v letu 1999. Dobila sem jih v arhivu na strani ARSO (https://meteo.arso.gov.si/met/sl/archive/)
Vnesla sem obdobje in izbrala vrsto podatkov
Dobila sem tabelo s tremi temperaturami za vsak dan (meritve za 7:00, 14:00 in 21:00)
Tabelo sem si prenesla v Excel in naredila nekaj "čiračar" :)
- ohranila sem samo podatke za 14:00
- vseh 365 temperatur posortirala od najnižje do najvišje
- določila meje intervalov in vsakemu intervalu določila eno od 14 barv (iz dveh kompletov Hobbii bombažne preje sem izbrala 14 odtenkov, ki so se dovolj razlikovali med seboj)
- ko sem tabelo znova uredila po datumih od 1.1. do 31.12., je vsak dan imel svojo barvo
In potem sem za tri mesece poskrila vse druge kvačkarske projekte in kvačkala samo tega.
Po vsakem mesecu sem naredila 7 vrst v beli barvi - delno za vizualno razmejitev med meseci, delno pa zato, da sem nekoliko pridobila na dolžini deke.
Od januarja do decembra
Gotova
Nekaj nitk na hrbtni strani,
veliko več ob straneh
Porezane in pospravljene
Tiste ob robovih sem skrila v dvojni rob - z vsake strani sem naredila nekaj vrst z belo in oba "zavihka" združila na vrhu.
Obvezne za galerijo
Pripravljena na predajo
Moja moja - vesela :)



p.s.: "Temperaturna odeja - drugič" bo v letu 2026. Sam povem :)