16 november 2008

Podaj naprej


Že ko sem gledala film s tem naslovom, se mi je ideja zdela čudovita (in v moji idealističnem prepričanju celo izvedljiva). Gre za idejo, da bi svet lahko izboljšali tako, da bi trem ljudem, ki to potrebujejo, naredili dobro delo, in edino plačilo, ki bi ga za to zahtevali, bi bila zaobljuba, da bodo tudi oni naredili prav to. In val dobrih del bi se širil...

In seveda sem takoj zagrabila našo ustvarjalno različico, ki sem jo zasledila (in zamudila) na Petyinem blogu, pa še enkrat zamudila pri Sandri in nato le ujela pri Heleni. In sem prepričana, da nas bo preplavil val...

Torej pravilo igre je:
- prvi trije, ki v svojem komentarju na tole objavo potrdijo svoje sodelovanje, v roku pol leta na katerikoli naslov na svetu pošljem doma izdelano darilce
- sodelovanje pomeni nadaljevanje igrice, torej objavo njenih pravil na svojem blogu

PAY IT FORWARD

When I saw the movie with this title, I thought it was a wonderful idea (and in my idealistic belief, it even seemed realisable). It is about the idea that we could make the world a better place by doing a good deed for three persons who need one, and the only reward we would demand for it would be a pledge that they will do the same. And the wave of good deeds would spread around the world...

And of course I immediately decided to participate in a crafters' variant that I found (and was too late) on Petya's blog, and was late again on Sandra's blog and then caught on Helena's blog. And I'm sure the wave will spread...

The rule of the game is the following:
- the first three persons who will leave a comment to this post and confirm their participation, will get a little home-made present which I will send in six months' time to any address in the world
- participation means continuation of the game, i.e. posting its rules on one's own blog


mravljica